Archiwum Szkoły Policji w Słupsku
znajduje się w Wydziale do spraw Ochrony Informacji Niejawnych
Szkoły Policji w Słupsku
76-200 Słupsk, ul. Kilińskiego 42
tel. 47 7437 413, fax 47 7437 415
ZASÓB ARCHIWALNY
Archiwum Szkoły Policji w Słupsku gromadzi i przechowuje dokumentację dotyczącą działalności edukacyjnej i organizacyjnej Szkoły od 1945 roku, która stanowi część zbioru archiwaliów resortu spraw wewnętrznych i administracji.
UDOSTĘPNIANIE AKT MOŻE NASTĄPIĆ DO CELÓW:
-
służbowych
-
naukowo-badawczych
-
publicystycznych i innych
UDOSTĘPNIANIE AKT NASTĘPUJE POPRZEZ:
- umożliwienie zainteresowanym albo ich upoważnionym przedstawicielom osobistego zapoznania się z oryginalnymi materiałami lub ich kopiami, w pomieszczeniach Archiwum Szkoły Policji w Słupsku,
- przekazanie podmiotom zainteresowanym informacji zawartych w aktach w postaci odpowiedzi na zapytanie,
- przekazanie podmiotom zainteresowanym kopii akt lub wyciągu z akt,
- wypożyczenie podmiotom zainteresowanym akt lub ich części.
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE MATERIAŁÓW ARCHIWALNYCH KIEROWANY DO KOMENDANTA SZKOŁY POLICJI W SŁUPSKU POWINIEN ZAWIERAĆ:
-
imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji
i numer telefonu bądź adres e-mail – jeśli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej upoważniony przedstawiciel,
-
nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej oraz imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości osoby upoważnionej, której mają być udostępnione materiały – jeśli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna,
-
wskazanie materiałów lub szczegółowe określenie tematu i okresu ich wytworzenia,
-
cel dla jakiego mają być udostępnione (temat i zakres pracy naukowej),
-
zaświadczenie z uczelni w przypadku udostępnienia akt dla celów naukowo-badawczych,
-
udostępnianie akt dla celów innych niż naukowo-badawcze wymaga od osoby ubiegającej się o ich udostępnienie wykazania swojego interesu prawnego.
Archiwum udostępniając dokumentację dla celów naukowo-badawczych informuje
o odpowiedzialności wynikającej z przepisów prawa cywilnego w przypadku wykorzystania wiadomości uzyskanych z udostępnionej dokumentacji w sposób naruszający dobra osobiste osób trzecich.
Dokumentację udostępnia się, jeśli nie zawiera ona wiadomości stanowiących informacje niejawne i nie wymaga ochrony przewidzianej przepisami ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 r., o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167), a ich ujawnienie nie naraża na szkodę interesu Rzeczypospolitej Polskiej.
Udostępnianie danych osobowych następuje zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922)
Archiwum udziela informacji na podstawie posiadanych materiałów archiwalnych, wydaje zaświadczenia oraz uwierzytelnione kserokopie dokumentów zgodnie z k.p.a